La meva joventut la vaig passar a la regió del Jura de Suïssa i en Auvergne al Massís Central, i eventualment instal · lada en Étampes, al sud de París, on vaig començar a estudiar dibuix amb un cert Wassor. A l'edat de setze anys vaig enviar dos dibuixos al Saló de París.
Vaig rebre en un començament assessorament i crítica d'Ingres, a qui vaig ser recomanada i quemi van acceptar com a alumna. Més tard vaig rebre consells de Gauguin i de Sisley.
Vaig ser admesa en el Saló de 1857 (on vaig exposar esporàdicament fins a mitjans dels anys 1870) i se mi va encomanar copiar quadres dels grans mestres al Louvre. Estava al Louvre, copiant una obra de Rembrandt, quan vaig conèixer al talentós gravador Félix Bracquemond. Ens vam casar al 1869, i vam començar les seves vides artístiques juntes. Vam tenir un fill, Pierre. Amb el meu marit vaig conèixer a Courbet, Edmond de Goncourt, Degas, Manet, Fantin-Latour, Paul Gauguin, però a qui vaig admirar sempre i el que em va influenciar duradora va ser Claude Monet.
Les meves pintures estaven molt més a prop de les idees generals de Impressionisme que les del meu marit, fet del qual em sembla haver estat conscient; el meu fill Pierre, un dels meus partidaris més lleials, va notar que ell estava gelós dels seus èxits, rares vegades em mostrava els seus treballs.
Vaig col · laborar en projectes amb el meu marit en Haviland i vaig produir les meves pròpies ceràmiques, incloent una aclamada sèrie titulada Muses, que va ser mostrada a la Exposition Universelle de París el 1878. El meu esbós per Muses, mostrada en l'exposició Impressionista de 1879, va cridar l'atenció de Degas. També vaig crear dibuixos per a la revista d'avantguarda La Vie moderne. Malgrat les objeccions del meu marit, vaig abraçar el Impressionisme voltant de 1880 i vaig participar en tres de les famoses mostres del grup. El període impressionista em va durar fins a 1890 quan, per la insistència del meu marit, vaig abandonar la pintura totalment.
No hay comentarios:
Publicar un comentario